Můj první internetový projekt
Když pominu snahu sestrojit z Lega automat na žvýkačky a vydělávat jejich prodejem, pořádání divadla pro rodiče za dobrovolný příspěvek, prodej mušlí turistům u moře a další dětská „podnikání“, můj opravdový příběh odstartovaly mé 15. narozeniny.
Tehdy jsem od svého dědy dostal jako dárek knížku Bohatý táta, chudý táta od Roberta Kiyosakiho, která mě doslova pohltila. Dodnes mám pocit, že knížka byla napsaná přímo pro mě, nebo jsem ji možná četl v ten pravý okamžik. Od té doby jsem chtěl být už jenom podnikatelem.
První dětské podnikání
Zajímaly mě počítače a internet a chtěl jsem dělat to, co mě baví, takže jsem spustil své první stránky. Pro svůj první velký projekt MojeZvíře.cz jsem si za veškeré své úspory nechal vytvořit redakční systém na míru a začal budovat portál, kde by si každý páníček a chovatel mohl vytvořit profil pro svého domácího mazlíčka. Tehdy jsem nevěděl o internetu, propagaci na něm, ani tvorbě stránek téměř nic a podle toho to také vypadalo.
Aby se mi alespoň částečně vrátily peníze investované do projektu, prodal jsem ho za 10 000 Kč a šel vydělané peníze uložit do banky. Dodneška si s úsměvem vzpomínám, jak jsem se bál, že mě po cestě někdo okrade. Tolik peněz pohromadě jsem totiž předtím ještě nikdy neměl.
Díky novým zkušenostem jsem ale zanedlouho začal pracovat na desítkách jiných webových stránek. S úspěchem jsem prodával reklamní prostory a začal vydělávat jako pravý webtržník té doby. A to byla ta pravá škola života.
Jak mi lednička vnukla nápad
V roce 2008 jsem na internetu náhodou objevil USB ledničku na plechovku Coca Coly, která mi později změnila život. Gadgets sortiment v té době v ČR nikdo neznal, a tak bylo spuštění mého prvního internetového obchodu GadgetWorld sázkou do loterie.
Ještě v tom samém roce už jsem ale dostával tolik objednávek, že jsem nebyl schopný je odesílat. Když se krabice nevešly do auta a můj sklad pod postelí praskal ve švech, rozhodl jsem se obchod prodat.
Po odpočinku a rozprodání obalových materiálů jsem odjel na rok studovat do USA. Díky tomuto dobrodružství jsem také založil stránky StudujemevUSA.cz, na kterých dodnes vychází zajímavé články pro všechny, kteří chtějí studovat v zahraničí jako tehdy já.
Prodávám barevné holínky
Když jsem viděl, jak v USA funguje podnikání, rozhodl jsem se po návratu zpět s nadšením spustit svůj první garážový business. Společně s Jiřinou a Lenkou jsme internetový obchod s designovými doplňky do domácnosti Škeble.cz zařadili během 2 let mezi největší online prodejce designového a dárkového zboží v ČR.
Našemu týmu se postupně podařilo se z garáže přestěhovat do skladu, a pak i do kamenné prodejny v Praze. Rozjeli jsme velkoobchodní prodej, začali importovat zahraniční produkty, jezdili jsme po letních festivalech a prodávali barevné holínky. Celkově jsme obchod propagovali, jak se jenom dalo.
V roce 2011 se projekt dostal do fáze, kdy jsem už nevěděl, jak s ním pokračovat. Takových obratů se mi nikdy předtím nepodařilo dosáhnout. Proto jsem si řekl, že bude nejlepší se s projektem rozloučit, a prodal jsem ho konkurenci.
Jsem pilný jako včelka a pomáhám ostatním
Při provozování internetového obchodu jsem zjistil, že mě na mých projektech nejvíc ze všeho baví marketing. Po několikaměsíční pauze jsem proto založil prezentaci Včeliště, kde jsem nejdřív sám, později v několika lidech z našeho týmu, začal nabízet služby internetového marketingu.
Tehdy jsem viděl, že návštěvnost z vyhledávačů je pro většinu mých stávajících projektů tím zásadním pro získávání zákazníků. A tak jsem se v oblasti SEO víc a víc zdokonaloval.
Aby toho nebylo málo, založil jsem si ještě po inspiraci Johnem z PodnikanivUSA.com společnost v USA, najal na dálku pracovníky z Filipín a začal budovat stránky s cílem prodávat na nich reklamu, obchodovat s nimi a vytvářet pasivní příjem. Ne všechno se ale podaří…
Předávám, co mi funguje, tomu, kdo to chce slyšet
Po vzoru SEOBook.com jsem se krátce poté rozhodl spustit projekt SEOŠkola.cz. Chtěl jsem shromáždit maximum informací o optimalizaci pro vyhledávače a vytvořit online trénink, který by ostatní naučil, jak získávat více návštěvníků, zákazníků a objednávek z vyhledávačů.
Z tréninku se stalo nejnavštěvovanější online SEO školení v ČR a já později vytvořil i školení internetového marketingu eMarketingovýKompas.cz a trénink obsahového marketingu MarketingObsahem.cz.
Růst Včeliště
Naše marketingová agentura každým měsícem roste, a proto zapojuji do týmu další spolupracovníky. Postupem času se začínáme na Včelišti specializovat na dlouhodobé formy internetového marketingu.
Jako první v ČR rozjíždíme seriál o žhavé novince, která již v zahraničí funguje – obsahovém marketingu. Společně s kolegou Tomášem Procházkou vydáváme první tištěnou knihu na toto téma pod nakladatelstvím Computer Press.
Postupně roste počet zákazníků a úspěšných projektů. Také díky tomu děláme námi nabízený marketing i sami pro sebe.
Nové přírůstky do rodiny
Ve firmě spouštíme 2 nové služby, které u nás nemají obdobu. Jmenují se CopyVčelka.cz a DesignVčelka.cz a nabízejí individuální copywriting a grafiku pro všechny, kteří dělají obsahový marketing. Díky konkrétní službě, jasným procesům a kvalitním textům i grafice můžeme pomáhat stále více projektům.
A to už jsme v přítomnosti. Prozatím tedy dopisuji poslední řádky mého příběhu a těším se, jak bude dále pokračovat…
Co umím
Schopnosti
Zaujal vás můj příběh?
Dejte mi vědět, pokud si myslíte, že by moje cesta, zkušenosti a schopnosti mohly pomoct vašemu projektu. Popovídáme si o tom, zda a jak můžu přiložit ruku k dílu.